ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Δευ-Παρ – 7.30-13.05
Τηλέφωνα: 22316439, 22316445
Τηλεομοιότυπο: 22315562
Μενού

ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Π.Α.Β.Ι.Σ

ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΕΠΙΛΥΣΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

  1. Εισαγωγή

 Το σχολείο μας φέτος συμμετέχει στο Πρόγραμμα «Πρόληψη και Διαχείρηση Σχολικών Συγκρούσεων» του ΠΑ.ΒΙ.Σ(Παρατηρητήριο Για Τη Βία Στο Σχολείο 2016)

 

1.Οι λόγοι συμμετοχής μας στο πρόγραμμα αυτό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου είναι οι πιο κάτω:

  • Αυξημένα επεισόδια σχολικής βίας στη χώρα μας.
  • Ενδυνάμωση παιδιών πριν τη φοίτηση στο Γυμνάσιο.
  • Αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων παρέμβασης.

 

 

2.Εμπλεκόμενοι στο πρόγραμμα του Π.Α.Β.Ι.Σ

 

 

  • Διευθύντρια Δημοτικού Σχολείου Αγίου Δημητρίου
  • Εκπαιδευτικό προσωπικό Δημοτικού Σχολείου Αγίου Δημητρίου
  • Σύνδεσμος Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου Αγίου Δημητρίου
  • Μαθητική κοινότητα Δημοτικού Σχολείου Αγίου Δημητρίου

 

  • Υποστηρικτικός Λειτουργός Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ. Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου.

 

3.Διάρκεια προγράμματος:   1 έτος (2023- 2024) Σε εξέλιξη

 

4. Για καλύτερο προγραμματισμό και συντονισμό του προγράμματος, έχει καταρτιστεί Ομάδα υποστήριξης, από εκπαιδευτικούς του σχολείου μας.

 

Ομάδα Υποστήριξης:

 

  • Μαρία Δημητριάδου ( Συντονίστρια, Β.Δ- Α΄- Β΄τάξεις)
  • Μισιέλ Χατζημάμα( Β.Δ – Γ΄τάξεις)
  • Μαρίνα Γεωργίου Μωριά – Ρένα Μεγάλεμου ( Δ΄ τάξεις)
  • Μαρία Χριστοδούλου Κτωρή – Ελένη Δεληγιάννη ( Ε΄τάξεις)
  • Αλεξάνδρα Αντωνίου- Χρύσω Χρυσοστόμου (Στ΄τάξεις)

 

  1. ΣΚΟΠΟΣ

Η ομάδα μας, μέσα από το πρόγραμμα αυτό, σε συνεργασία με το Παρατηρητήριο για τη Βία στο Σχολείο (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο) και το Λειτουργό Υποστήριξης του σχολείου μας κ. Κωνσταντίνο Παπαγεωργίου, και σε συνεργασία επίσης με το Σύνδεσμο Γονέων του σχολείου μας καθώς και με τη Μαθητική κοινότητα, αποσκοπεί:

  • Στην στήριξη των μαθητών και στη δημιουργική τους απασχόληση, με σκοπό την εξωτερίκευση των συναισθημάτων τους, την ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της κριτικής τους σκέψης, της διαχείρισης των συγκρούσεων μεταξύ τους, στην ανάπτυξη της συνεργασίας και της εφαρμογής κανόνων, με απώτερο σκοπό

το σεβασμό προς τον εαυτό τους, την ενδυνάμωση του εαυτού τους, την αυτοπειθαρχία τους και περαιτέρω στο σεβασμό προς τους άλλους.Στοχεύει επίσης μέσα από τις δράσεις: Στην καλλιέργεια τηςενσυναίσθησης, μέσα σε ένα

χαρούμενο σχολείο, στο οποίο θα υπάρχει ένα συστηματικό πλαίσιο εκπαίδευσης στην επίλυση συγκρούσεων.Το σχολείο μας θα είναι ένα ευτυχισμένο σημείο αναφοράς της παιδικής τους νεότητας αλλά και ένα υπόβαθρο για τη Διαχείριση και το κτίσιμο      υγιών Διαπροσωπικών  σχέσεων και ολόπλευρης προσωπικής ανάπτυξής.

 

  1. Ποιοι οι στόχοι/πυλώνες του Σχεδίου Δράσης μας ;

 

1ος ΠΥΛΩΝΑΣ/ΣΤΟΧΟΣ:

Καλλιέργεια στα παιδιά, δεξιοτήτων επικοινωνίας, αναγνώρισης, κατανόησης και διαχείρισης δυσάρεστων συναισθημάτων καθώς και αποδοχής της διαφορετικότητας.

2ος ΠΥΛΩΝΑΣ/ΣΤΟΧΟΣ:

Προετοιμασία του κάθε παιδιού, ώστε να είναι σε θέση να αναγνωρίζει πότε βιώνει σύγκρουση και κατά πόσο αυτή είναι εσωτερική ή εξωτερική.

3ος ΠΥΛΩΝΑΣ/ΣΤΟΧΟΣ:

Υποστήριξη του παιδιού, ώστε να αναπτύξει στρατηγικές επίλυσης συγκρούσεων μέσα από τη συνεργασία με άλλα παιδιά και ενήλικες στο σχολείο. http://www.moec.gov.cy/paratiritirio_via/

4ος ΠΥΛΩΝΑΣ/ΣΤΟΧΟΣ:

Δοθούν ευκαιρίες στο παιδί να αναπτύξει δεξιότητες αλλά και αυτοπεποίθηση ώστε να επιμένει στην επίλυση της σύγκρουσης.

5ος ΠΥΛΩΝΑΣ/ΣΤΟΧΟΣ:

Καταστήσουν ικανή μια ομάδα παιδιών να λειτουργήσουν ως διαμεσολαβητές στο Πρόγραμμα Διαμεσολάβησης του σχολείου. ( Ε΄και Στ΄τάξεις)

 

ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ